Wat een freelance content marketeer voor jou kan betekenen - YOMS

Wat een freelance content marketeer voor jou kan betekenen


Online marketeer Ester Brons van YOMS schreef dit artikel voor Chent Creative. Benieuwd naar meer van YOMS? Lees dan verder op de website van YOMS!


Veel zelfstandigen en andere MKB’ers hebben geen tijd om consistent met hun online marketing strategie bezig te zijn. Sterker nog, sommigen hebben niet eens een strategie. En dat is zonde, want zo lopen zij contactmomenten met de doelgroep mis. Contactmomenten waar de concurrent wél gebruik van maakt.

Herken jij jezelf hierin? Dan is het inzetten van een freelance content marketeer voor jou een goede oplossing. Deze duizendpoot kan namelijk de content marketing van jouw bedrijf op zich nemen, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken. Maar wat is een content marketeer, wat doet hij of zij nu precies, en wat zijn de voordelen om werk aan zo iemand uit te besteden?

Freelance content marketeer

Wat is een content marketeer

Een content marketeer is iemand die gespecialiseerd is in het delen van informatie om klanten of prospects te helpen bij het maken van een keuze. Het is een duizendpoot, die met veel verschillende tools en platformen aan de slag kan om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf, merk of een bepaalde dienst onder de aandacht komt. Hij of zij richt zich door middel van het delen van informatieve, overtuigende, inspirerende of grappige content op het behalen van jouw marketing doelen.

Steeds meer werk speelt zich online af. En zo ook de content marketing. Tegenwoordig zijn er daarom freelance content marketeers zoals ik, Ester van YOMS en Vincent, van Chent Creative, die hierin gespecialiseerd zijn. En met welke kanalen wij dat dan werken, dat lees je hieronder.

Web development

Een (online) content marketeer kent zijn weg in het maken van aantrekkelijke websites en het analyseren ervan om de vindbaarheid in Google te optimaliseren.

Jouw website moet er aantrekkelijk uitzien voor de websitebezoeker. Het moet overzichtelijk weergeven waar jij voor staat, en bepaalde calls to action bevatten om de website bezoeker aan te sporen om een actie uit te voeren. Denk hierbij aan het aanmelden voor een nieuwsbrief, aanvragen van een offerte of het kopen van een product.

Behalve dat je website er gelikt uitziet voor de bezoeker, is het van belang dat deze goed wordt opgezet voor Google. Als jouw website namelijk niet gevonden kan worden in Google, kunnen de calls to action zo duidelijk zijn als je maar wil, maar niemand zal ze vinden.

Wat jij hier aan hebt

Met een geoptimaliseerde website weet jij dus mensen te boeien met jouw producten, diensten of de merkbeleving. Een aantal doelen die wij voor je kunnen realiseren:


Meer over web development


Social media marketing en beheer

Een goede online marketeer zet een social media marketingop aansluitend bij de doelgroep en doelen van jouw bedrijf, en beheert de accounts.

Actieve social media accounts voor je bedrijf zijn onmisbaar. Al neem je alleen maar een Linkedin pagina voor het delen van professionele content. Je kunt door middel van social media communiceren met jouw prospects en klanten en hen persoonlijk bij jouw merk of product betrekken.

Wat jij hier aan hebt

Bij een goede social media marketing is continuïteit van groot belang. Veel MKB’ers hebben het hier te druk voor. En dat is waar wij om de hoek komen kijken.

Freelance content marketeer


Meer over social media marketing


(SEO) Teksten schrijven

Het schrijven van een (SEO) tekst kun je met een gerust hart aan een content marketeer overlaten. Deze zet met souplesse de juiste informatie in een aantrekkelijke tekst, afgestemd op jouw doel en doelgroep.

Bij het opzetten van een website, of het beheren van een social media strategie, zijn goed geschreven teksten natuurlijk onmisbaar. Teksten die de lezer aansporen tot een bepaalde actie, informeren, amuseren of inspireren én bij jouw bedrijf passen én grammaticaal correct zijn én waarin de juiste zoekwoorden zijn verwerkt.

Wat jij hier aan hebt

Binnen de MKB is er vaak genoeg expertise over de eigen producten, maar zie dat nu eens op een correcte wijze in zo’n stuk tekst te verwerken. Wat wij voor jou kunnen realiseren met het schrijven van teksten:


Meer over SEO


Online adverteren

Een online marketeer kent als geen ander zijn weg in de wereld van advertenties op zowel Google (SEA) als social media (SMM).

Met adverteren bereik je een enorme doelgroep tegen een bepaalde prijs. Heb je veel concurrentie, dan is adverteren zeker iets om over na te denken. Door te adverteren in Google kun jij dat plekje bovenaan de zoekresultaten namelijk claimen.

Ook op social media kun je adverteren. Je bereikt hiermee een veel groter aantal mensen dan op de organische manier. En het prettige is dat je op veel factoren zelf invloed hebt. Bijvoorbeeld de doelgroep aan wie je de advertenties wil tonen en het budget.

Wat jij hier aan hebt

Het opzetten van een advertentie campagne en het bijhouden van de statistieken vergt enige tijd en expertise. Een freelance online marketeer helpt jou bij het volgende:

Bereik vergroten in zoekmachines en op social media.

Advertentie campagnes op maat, gericht op jouw doelen: bijvoorbeeld branding of het verhogen van de ROI.

Gericht adverteren op demografie, locatie, tijdstip en meer.


Meer over SEA en SMM


Voordelen van een freelancer

De manieren van online marketing en de voordelen zijn nu duidelijk. Maar wat is dan precies het voordeel van een freelance content marketeer? Waarom neem je niet gewoon iemand in dienst die dit voor je doet, of schuif je het niet onder bij een van je huidige medewerkers?

Freelance content marketeer

Wat een freelance content marketeer voor jou kan betekenen

Een freelance content marketeer kan dus op een constructieve wijze informatie voor jouw bedrijf online delen om prospects of klanten te helpen bij het maken van een keuze. Zo kun je inspelen op hun beslissingsgedrag en gaan uiteindelijk – als de content strategie aanslaat – je sales omhoog. Enkele werkzaamheden waar jij van kunt profiteren zijn:

Maar let op! Online marketing is geen tovenarij. Je kan niet altijd al na een of twee weken een significante toename in je sales verwachten. Neem jij een goede content marketeer in handen, dan kan je erop vertrouwen dat deze de juiste werkwijze toepast voor jouw doelen: brand awareness, beslissingsgedrag beïnvloeden, aantal klikken, weergaven, leads of conversies verhogen, loyaliteit creëren.


Graag meer informatie over wat een content marketeer voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met Chent Creative of Ester Brons van YOMS!


 

Written by Chent Creative Written on 13th of november 2018 16:38:46

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door het bezoeken van de website, ga je akkoord met onze cookie terms en privacy policy. Accept