IKKI Fashion richt zich met haar zonnebrillen en horloges op vrouwen in Europa. Het bedrijf bedient haar klanten via honderden verkooppunten binnen en buiten Nederland. IKKI ontwerpt sinds 2007 collecties die voldoen aan drie kernwaarde: trendy, high quality en bereikbaarheid.
Chent Creative mocht met Raphael Meijer aan de slag voor de nieuwe webshop van het Leidse bedrijf. Lees meer over deze samenwerking op deze pagina.
Multilinguale WooCommerce webshop
Het project had nogal wat voeten in de aarde. Niet alleen moest er een webshop gebouwd worden, deze moest ook in drie verschillende talen (Engels, Duits en Nederlands) beschikbaar zijn. Om tot een robuuste en modulaire webshop te komen, is gekozen om met WooCommerce en WPML te werken. Hierdoor kan de webshop eenvoudig naar wens worden aangepast.
Daarnaast is het verkoopproces met de nieuwe website gestroomlijnd. Zo zijn zowel het voorraadprogramma als verzendsoftware gekoppeld aan de website. Hierdoor bespaart IKKI op iedere bestelling tijd.
Ook fijn: aan de hand van een interne training gegeven door Chent Creative kan IKKI Fashion zelf de webshop onderhouden en updaten. Hierdoor kan het bedrijf snel schakelen en wordt creatieve vrijheid behouden.