Freelance SEO-specialist Den Haag

Vrijwel alle ondernemingen hebben wel een bedrijfswebsite. Echter gebruikt niet iedere onderneming deze website even efficient. Veelal wordt een website slechts gebruikt als visitekaartje. 

Eeuwig zonde, er valt zo veel meer uit te halen. Met een relatief kleine investering kunnen er vele klanten uit Google gewonnen worden zónder daarvoor advertenties te gebruiken. Ik help organisaties om meer resultaat te behalen uit de website. 

Met Chent Creative werk ik als freelance SEO specialist om samen met de opdrachtgever zo veel mogelijk resultaat te behalen met een zo klein mogelijke investering. Dit doe ik vanuit Den Haag, maar dit kan uiteraard ook online, vanaf afstand. Lees verder om te zien hoe ondernemingen kunnen profiteren van het inhuren van een SEO specialist.

Freelance SEO specialist Den Haag

Wat is SEO precies?

De precieze betekenis van SEO, search engine optimization of zoekmachine optimalisatie weet je natuurlijk al. In het kort, een SEO specialist houdt zich bezig met de wensen en behoeften van de doelgroep en past de betreffende website hier zo goed mogelijk op aan. Dit betekent dat websites zo aantrekkelijk mogelijk worden gemaakt voor de gekozen doelgroep.

Als deze websites toonbaar aansluiten op de behoefte van de potentiële klant, ziet Google dit. Op haar beurt beloond Google de website in kwestie met een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Een hogere positie betekent meer kans op potentiële klanten die jouw website bezoeken en dus mogelijk jouw dienst afnemen of product kopen.

De techniek die Chent Creative toepast kan worden opgedeeld in twee verschillende facetten: onpage optimalisatie en offpage optimalisatie. Onpage optimalisatie bestaat vooral uit het optimaliseren van websites naar de voorkeuren van Google en het produceren van relevante content voor de gekozen doelgroep.

Optimaliseren van bestaande websites

Voordat een SEO strategie gedefinieerd kan worden kijk ik naar de website in kwestie. Eerst kijk ik zelf naar een website; wat valt er op het eerste oog op? Welke kernfactoren ontbreken? Waar valt er eenvoudig veel resultaat te behalen? Deze verbeterpunten worden opgeschreven en meegenomen voor later.

Hierna haal ik de website door verschillende SEO audit software. Google heeft zelf veel hulpmiddelen uitgebracht om de toegankelijkheid, snelheid en knelpunten van een site in beeld te brengen. Voor de technische SEO werk ik samen met mijn developer. De combinatie van deze twee uitgangspunten, marketing en technisch, zorgt voor een gebalanceerd eindresultaat.

Uiteraard worden ook de ‘standaard’ SEO factoren meegenomen, broken links, missende meta descriptions en alt tags worden in kaart gebracht en verbeterd. Wanneer deze problemen verholpen zijn en de basis van de website naar Google’s voorkeuren is aangepast kan de content geschreven worden.

Content marketing in combinatie met SEO

Met Chent Creative heb ik veel ervaring met het produceren van relevante en effectieve content. Als zzp’er online marketing werk ik samen met mijn designer om content te produceren, van Instagram content tot blogs die een verdiepingsslag maken. Ik bijt mijzelf vast in het onderwerp zodat ik vanuit de behoefte van de klant kan denken.

Het doen van zoekwoorden onderzoek helpt hierbij. Tools als AnswerThePublic en Google Trends/Analytics worden ingezet om te bepalen op welke woorden gescoord moet worden. In overleg met de opdrachtgever worden de onderwerpen vastgesteld en aansluitend wordt de content geschreven. Deze content is altijd onderdeel van een funnel, van het geheel.

Door in te zetten op de juiste zoekwoorden worden de websites van mijn opdrachtgevers beter gevonden in Google. Zo zorgen we dat potentiële klanten de website weten te vinden en prikkelen we ze om tot aankoop over te gaan.

Freelance SEO specialist Den Haag

Offpage optimalisatie

De optimalisatie op de website zelf, onpage, is maar een gedeelte van een complete SEO strategie. Een groot gedeelte van de SEO score die Google aan websites geeft wordt bepaald door de autoriteit die de website heeft. Door veel SEO tools wordt deze autoriteit aangeduid als Domain Authoriy of in het geval dat het om een bepaalde pagina gaat, Page Authority.

Deze autoriteit wordt bepaald door het aantal externe, relevante websites dat naar de pagina in kwestie linken. Bijvoorbeeld: de opdrachtgever is een muzikant en schrijft veel over muziek.

Een bepaald artikel wordt opgepikt door autoriteiten op dit gebied, denk aan concertzalen, bekende musici en dergelijke. Deze linken op hun website naar het artikel van de muzikant. Google zal zien dat andere partijen de waarde inzien van deze website. Hierdoor zal de autoriteit van de website stijgen en de positie op de zoekresultatenpagina stijgen.

Het is belangrijk om te weten wat relevante websites bezighoudt. Ik breng deze partijen in kaart en benader ze voor linkbuilding, het verkrijgen van links van externe websites. De keystone in dit proces is relevantie. Schrijf relevante content en externe partijen zullen dit oppikken en delen.

Als dit niet gebeurt heeft een SEO specialist twee opties: handmatig content produceren voor vooraf geselecteerde websites of de content een boost geven door advertenties in te zetten. Lees hieronder meer over het inzetten van advertenties om het effect van SEO te vergroten.

Advertenties om snel resultaat te behalen

Het inzetten van zoekmachine optimalisatie is normaliter gericht op de lange termijn. Resultaten van SEO campagnes worden vaak pas na 2-3 maanden zichtbaar. Zo lang duur het voor Google en voor de doelgroep om veranderingen en nieuwe pagina’s op te merken. Wanneer dit tijdsbestek te lang is kan ervoor gekozen worden om advertenties in te zetten om zo sneller de doelstellingen te behalen. Dit gebeurt op twee manieren:

  1. Speciaal ontworpen landing pages worden ingezet om conversie te optimaliseren. Per platform wordt een aparte pagina gemaakt gericht op de specifieke doelgroep en campagne. Of het nu gaat om een Google Ads, Facebook/Instagram of LinkedIn campagne, een gespecificeerde pagina zorgt voor betere conversieresultaten. Een SEO specialist weet als geen ander hoe het beste resultaat behaald kan worden.
  2. Het inkopen van advertenties helpt ook om meer traffic te genereren. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat de populariteit en dus de autoriteit van een pagina zullen toenemen. Al tellen de links van social media niet mee voor de pagina autoriteit, een toename in het bezoekersaantal zal zonder twijfel door Google opgemerkt worden.

Een freelance SEO specialist voor jouw organisatie

Samenwerken met een freelance SEO specialist heeft meerdere voordelen. Ten eerste zit je als ondernemer niet vast aan contracten, projecten worden voor een bepaalde tijd afgesproken. Daarnaast kun je specifiek per marketingprobleem een specialist uitkiezen. Chent Creative werkt nauw samen met een designer en developer om zo een all-round oplossing te kunnen bieden.

Verder is alles meetbaar. Extra bezoekers, verhoogde conversie ratio’s, meer verkopen, dit alles kan met behulp van de juiste tools uitstekend gemonitord worden. Het voordeel hiervan is dat er bijgestuurd kan worden indien mogelijk. Ook weet je precies wat de return on investment is.

Samenwerken met een freelance SEO-Specialist

Zit je met een marketingprobleem? Zou je graag meer halen uit de website van jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met mij op. Door middel van een gesprek via de telefoon of een persoonlijk gesprek merken we allebei of we samen verder kunnen gaan.

Benieuwd naar de mogelijkheden die samenwerken met een freelance SEO specialist met zich meebrengen? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie!

Neem contact op via de links voor WhatsApp, e-mail, of door te bellen.

Telefoon & WhatsApp

Adres

Ook deze website maakt (nog) gebruik van cookies

Momenteel gebruikt Chent.nl nog cookies voor marketingdoeleinden. Door de website te gebruiken ga je akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer hierover in de privacy policy.