Search Engine Results Page - SERP - Chent Creative

Search Engine Results Page – SERP

SERP is een afkorting uit de Engelse taal. Volledig uitgeschreven betekent deze afkorting Search Engine Results Page, oftewel de resultaten pagina van een zoekmachine.

Deze resultaten pagina bestaat uit meerdere aspecten. Wanneer er op een lokaal bedrijf wordt gezocht zal Google bijvoorbeeld een kaart zaten zien met opties. Voor sommige vragen heeft Google een answer box waarin het antwoord uitgelegd staat. Verder geeft Google betaalde resultaten weer, Google Ads, voorheen Adwords.

Na de betaalde resultaten komen de natuurlijke resultaten. Dit zijn de websites die volgens de zoekmachine het beste matchen met de zoekwoorden die je gebruikt hebt. Online marketeers zetten zoekmachine optimalisatie (SEO) in om ervoor te zorgen dat websites zo hoog mogelijk worden geïndexeerd in de SERP als mogelijk.

SERP

Zoekmachine optimalisatie

De manier waarop Chent Creative zoekmachine optimalisatie inzet in op te delen in drie onderdelen.

Een belangrijk onderdeel van SEO is het technische aspect. Dit wordt geanalyseerd tijdens het on page optimalisatie proces. Factoren die worden geanalyseerd en verbeteren tijdens dit proces zijn bijvoorbeeld de snelheid waarmee de pagina laadt, het opschonen van de code, het repareren van broken links en meer. Lees hier meer over on page optimalisatie.

SEO anno nu bestaat voor een groot deel uit content. Content marketing is booming. Slimme marketeers schrijven hun content zo dat het én goed wordt opgepikt door Google en de doelgroep én interesse wekt in de dienst of het product van de onderneming. Op deze pagina lees je meer over hoe Chent Creative content marketing inzet.

Het laatste aspect dat hier behandeld wordt heeft een enorme invloed op zoekmachine optimalisatie. Het verkrijgen van inkomende links van andere, relevante websites zorgt ervoor dat de autoriteit van een website verbetert. Google en andere zoekmachines zien dat andere mensen/websites naar jouw website linken, waardoor je stijgt in de SERP. Lees hier meer over linkbuilden als SEO-tool.

Door het bezoeken van de website, ga je akkoord met onze cookie terms en privacy policy. Accept