Meer potentiële klanten uit zoekmachines door het gebruik van SEO/SEA

SEO/SEA

SEO

Search Engine Optimization/Advertisement

Niet alleen betaalde advertenties zorgen voor meer klanten, naamsbekendheid of een verhoging van de omzet. Ook door slim in te spelen op de voorkeuren van zoekmachines zoals Google zijn deze resultaten behaalbaar. Door het optimaliseren van websites, het uitwisselen van links en het schrijven van landing pages verhoogt de positie van de betreffende website in de resulaten van Google zodat meer potentiële klanten de website kunnen vinden. Lees hier meer over hoe Chent Creative zoekmachinemarketing (Search Engine Marketing/SMM) inzet om de online vindbaarheid van onze klanten te verbeteren.

SEO + SEA = SEM

Zoekmachinemarketing (SEM) wordt onderveeld in twee categorieën, een voor betaalde resultaten (SEA) en een voor resultaten zonder gebruik te maken van advertenties (SEO).

Search Engine Optimization (SEO) verwijst naar de kunst om hoger te verschijnen in zoekmachines zoals Google. Het belangrijkste verschil tussen Search Engine Optimization en Search Engine Advertisement is dat SEO werkt met natuurlijke resultaten, terwijl SEA wordt aangedreven door advertenties, waardoor het duurder wordt. Door hoger in Google te verschijnen kunnen potentiële klanten gemakkelijker jouw bedrijf vinden. Het inzetten van SEO is ideaal voor ondernemers met een klein marketingbudget. Kwalitatief hoogstaande SEO kan voor meer klanten zorgen dan dure marketingcampagnes. Lees hier hoe SEO precies werkt en hoe jij ervan kan profiteren!

Hoe werkt SEO

Google gebruikt verschillende criteria voor het classificeren van zoekresultaten. Dit is de reden waarom je website moet worden aangepast aan deze criteria. Sommige criteria die Google gebruikt zijn de kwaliteit van teksten, de alt-beschrijvingen van illustraties, het gebruik van bepaalde zoekwoorden en het externe websites die linken naar de betreffende website.

Het komt erop neer dat Google de mate waarin de website voldoet aan de behoeften van de zoekopdracht van de klant beoordeeld. Als de website precies aansluit op de zoekopdracht, en dus de behoefte van de potentiële klant, en de website is gebouwd volgens Googles voorkeuren zal deze gemakkelijk hoger verschijnen in Google. Een hogere positie in de resultaten van zoekmachines betekent meer relevante bezoekers naar uw website. Als de customer journey van deze bezoekers op de voet gevolgd wordt en funnels op de juiste manier worden ingezet zorgt deze toename in bezoekers voor meer klanten/omzet.

Via SEO kunt u met een klein budget lokaal adverteren, maar ook nationaal of internationaal gevonden worden! 

Chent Creative

Hoe werkt SEA

Zoals eerder benoemd is er een groot verschil tussen Search Engine Optimization en Search Engine Advertisement. De grote voordelen van SEO (duurzaamheid, relatief goedkoop) kunnen bij SEA als nadelen worden gezien. Het grote voordeel van SEA is dat de campagnes gelijk resultaat bieden, in tegenstelling tot de SEO campagnes die vooral langdurig zijn. Zodra Chent Creative voor jouw bedrijf een SEA campagne start sta je bovenaan in Google. Anders dan bij SEO zijn de resultaten wel weg wanneer je stopt met het betalen van advertenties.

SEA is dus vooral een oplossing op de korte termijn, om zo snel en effectief mogelijk klanten binnen te halen. Een voordeel hiervan is dat je Google alleen betaalt als potentiële klanten daadwerkelijk op jouw advertentie klikken. Doen zij dit niet, dan kost de campagne je helemaal niets. Het bedrag van deze klik (Cost per Click/CPC) verschilt per zoekwoord. Hoe populairder het zoekwoord is, des te duurder de CPC vanzelfsprekend ook is.

Chent Creative en SEO/SEA

Het eerste dat Chent Creative doet bij het opstellen van een SEO/SEA-campagne is het bepalen van de doelstellingen die de organisatie wil behalen. De meest voorkomende doelstelling blijft het vergroten van de omzet. Als de doelstellingen zijn vastgesteld kunnen we verder met het analyseren van de bezoekers van de website. Dit geeft inzichten in het gedrag van de bezoekers/klanten. Hoelang de bezoekers blijven op de website, waar zij vandaan komen en op welk tijdstip zij de website bezoeken zijn slechts een paar inzichten die via een bezoekersanalyse naar boven komen.

De uitkomsten van de analyse van de website zijn gelijk de uitgangspunten voor de SEO/SEA-campagne. Het zal duidelijk worden waar de bezoekers vastlopen en hoe de website verbeterd kan worden. Naast deze punten heeft Chent Creative een eigen checklist waaraan de pagina’s moeten voldoen om hoger in Google te komen.

SEO Chent


Headline wilde de online vindbaarheid van het bedrijf vergroten zodat er meer relevante leads via de website binnen zouden komen. De eerste stap die Chent Creative heeft gezet heeft om dit te bereiken was het optimaliseren van de website zelf. Deze onpage optimalisatie bestond onder andere uit het fixen van broken links, het schrijven van landing pages, het toevoegen van meta-descriptions en alt teksten van de afbeeldingen om de SEO score van de website te verbeteren. – Optimalisatie voor Headline.


Naast de analyse van de huidige bezoekers doet Chent Creative ook onderzoek naar de juiste zoekwoorden. Op welke zoekwoorden kan de organisatie klanten winnen? Welke variaties kunnen worden aangebracht in de zoekwoorden zodat er minder concurrentie is? Deze zoekwoorden zullen later worden gebruikt voor het schrijven van landing pages.

Linkbuilding wordt gedaan door gebruik te maken van het netwerk van Chent Creative én van de opdrachtgever. Hierdoor kan de content worden geoptimaliseerd naar de behoeften van de websites die bijdragen aan de linkruil. Chent Creative onderzoekt het product/de dienst en de daar bij behorende markt voordat relatieve content gecreëerd wordt.

SEO Audit door Chent Creative

Chent Creative verricht ook onafhankelijk SEO audits. Deze analyses tonen aan waar de website in kwestie SEO kansen laat liggen. De opdrachtgever krijgt hierbij een overzicht met broken links, missende alt tags en links, meta descriptions en andere relevante technische SEO problemen. 

Als de opdrachtgever hieraan behoefte heeft kan Chent Creative een oplossing bieden. Deze oplossing zorgt ervoor de problemen verholpen worden en de gehele SEO score van de website beter wordt. Hierdoor stijgt de positie van landing pages in de SERP.

SEO

SEO is een constant proces, wat betekent dat er na één dag geen resultaten te zien zijn. Het kost tijd en toewijding om resultaten te zien. Organische resultaten van SEO zijn echter meer waard dan betaalde resultaten via SEA. Op het moment dat een SEA-campagne stopt, houden de bezoekers ook op met het vinden van de website. Terwijl met SEO de resultaten in de loop van de tijd alleen maar zullen groeien.

SEO toepassen voor jouw website

Benieuwd naar hoe SEO/SEA je website kan optimaliseren en het bezoekersaantal van uw website kan vergroten? Wil je kosten-efficiënt hoger staan in de zoekresultaten in Google? Met een klein budget lokaal kunnen adverteren? Neem contact met ons op om erachter te komen hoe SEO/SEA de positie van je bedrijf kan verbeteren.


Lees hier hoe Cheat Creative linkbuilden inzet om de online autoriteit van websites te verhogen.

Door het bezoeken van de website, ga je akkoord met onze cookie terms en privacy policy. Accept