Wat is evergreen SEO content? - Chent Creative

Wat is evergreen SEO content?

Zoekmachine optimalisatie is een vak apart. Aan de ene kant adviseren SEO’ers en Google zelf om websites en pagina’s te blijven updaten met nieuwe content. Op deze manier blijft een website actueel en biedt het een antwoord op zoekopdrachten van gebruikers van Google. Aan de andere kant van het spectrum, staat evergreen SEO content

Evergreen content is anders dan ‘standaard’ SEO content. Maar, waarom eigenlijk? En wat zijn de voordelen van evergreen content ten opzichte van standaard content? En het allerbelangrijkste, hoe profiteer jij met je website van goede evergreen content? In dit artikel worden alle vragen omtrent evergreen SEO content behandeld.

Wat is evergreen SEO content?

Evergreen content is niet afhankelijk van seizoenen, trends of tijd, de content is altijd interessant voor je doelgroep. Onafhankelijk van het moment van het jaar kan deze content de vraag van je doelgroep beantwoorden. 

Waar andere content relatief snel kan verouderen en daardoor niet meer relevant is, blijft evergreen content waardevol voor je website. Het is content die je eenmalig schrijft en daarna bezoekers blijft genereren. Ideaal toch?

Voorbeelden van evergreen content

Mooi verhaal, maar wat is evergreen content dan? Wat voor content blijft interessant voor je doelgroep? Een goed voorbeeld van evergreen content is dit artikel over evergreen content. Beginnende SEO’ers en online marketeers zullen ook in de toekomst leren over evergreen content en hier meer over willen weten. Hieronder staan een paar andere voorbeelden van evergreen content vermeld:

Tips voor het schrijven van evergreen content

Evergreen content verschilt op meerdere velden van standaard content, niet alleen op het gebied van het onderwerp. Met het gebruik van de onderstaande tips schrijf je zelf top evergreen content voor jouw doelgroep.

  1. Gebruik geen jaartallen of data: een artikel met 2017 in de titel zal voor gebruikers van Google minder interessant zijn dan eenzelfde artikel zonder datum. Door niet te focussen op een jaartal of datum blijf je relevant in de ogen van bezoekers (en Google!).
  2. Baseer je blog op zoekwoorden onderzoek: dit zou moeten gelden voor iedere vorm van geschreven content. Door je artikel te baseren op zoekgedrag van je doelgroep, zorg je dat je relevant bent voor de zoekopdrachten. 
  3. Steek tijd in het artikel: content die vol staat met spelfouten of onvolledig is, zal de tand des tijds niet doorstaan. 
  4. Update je evergreen content: de laatste tip in dit rijtje is wellicht de meest belangrijke. Relevantie verkrijg je door een artikel regelmatig na te lopen op vernieuwingen of andere ontwikkelingen. Zo geef je de bezoekers van je site de beste oplossing én scoor je beter in de algoritmes van Google en andere zoekmachines.
Written by Vincent van Brakel Written on 5th of October 2021 12:57:23

Als SEO specialist help ik ondernemers met het verbeteren van de online vindbaarheid van hun bedrijf. Dit doe ik in de breedste zin van het woord, van SEO tot Socials en van advertenties tot Google Mijn Bedrijf. Neem gerust contact op om vrijblijvend meer te weten te komen.

By browsing the website, you are agreeing to our cookie terms and privacy policy. Accept