4 Tips voor het optimaliseren van horeca marketing

4 tips voor het optimaliseren van horeca marketing

Horeca marketing voor je onderneming

Vandaag de dag zijn veel restaurants bezig met het vraagstuk horeca marketing. Bijna elke horeca zaak heeft tegenwoordig wel een Facebook of Instagram pagina. Echter worden deze pagina’s lang niet altijd optimaal gebruikt. Naast het gebruik van deze social media kanalen zijn er nog meer manieren waarop restaurants uit kunnen blinken in hun horeca marketing.

Social Wifi

Het vergaren van online fans is niet gemakkelijk. Dit is waarom het fijn is dat er hulpmiddelen zijn voor de horeca branch. Een van deze middelen is het inzetten van Social Wifi. Dit is het aanbieden van gratis wifi voor de gasten. Het enige wat zij hoeven doen om hier gebruik van te kunnen maken is inloggen met hun social media accounts. Hierna heb je de keuze: wil je dat zij inchecken bij de zaak, zodat hun netwerk ziet waar zij aan het lunchen zijn? Of wil je dat zij de bedrijfspagina pagina liken, zodat je het bereik van de Facebook pagina vergroot.

horeca marketing

Een andere reden waarom Social Wifi een goede aanvulling is voor horeca marketing is omdat de social media profielen informatie geven over de gasten. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk uitvinden waar je gasten vandaan komen, hoe oud zij zijn en wat hun interesses zijn. Een andere optie die Social Wifi aanbiedt is het versturen van een klanttevredenheidsonderzoek via de wifi. Zo kun je gelijk zien waar je gasten tevreden mee zijn en op welke punten je kunt verbeteren.

Food Photography

De zaak kan nog zulke mooie en heerlijke gerechten hebben, als deze niet goed gefotografeerd worden ziet niemand dit. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat het eten er net zo aantrekkelijk uit ziet op de foto’s als dat het smaakt.

tips horeca marketing

Zo kan je zorgen voor een egale achtergrond of juist rauwe ingrediënten naast het bord leggen. Spelen met de belichting heeft ook veel effect op de kwaliteit van de foto. Het lijkt bijna overbodig om te melden maar het belangrijkste voor een goede foto blijven toch de verse en kwalitatief hoogstaande ingrediënten!

Zolang je geen foto’s van hoge kwaliteit heeft van het eten heeft het ook geen zin om deze op social media te plaatsen. Dit is waarom horeca marketing begint met het maken van kwalitatief hoogstaande foto’s.

Social Media Marketing

Je website en bijbehorende social media kan je veel vertellen over het online gedrag van de gasten. Belangrijk voor horeca marketing is dan ook om in te zien hoe je deze gegevens kan analyseren en nog belangrijker, hoe je deze kan gebruiken voor horeca marketing!

Facebook biedt de optie voor pagina beheerders om met een laag budget veel potentiële klanten te bereiken. Je kan de doelgroep specificeren op bijvoorbeeld woonplaats, leeftijd en interesses. Zo kan je gemakkelijk je doelgroep bereiken. Lees meer over Social Media Marketing.

Search Engine Optimization

De meest technische tip voor horeca marketing tot nu toe is Search Engine Optimization (SEO). SEO is de kunst van het hoger belanden in de ranking van Google. Stel, je hebt een lunchroom in Den Haag, dan ben je erbij gebaat als je bovenaan verschijnt als er wordt gezocht op “lunchen Den Haag”, “lunchroom Den Haag” of “goedkoop lunchen Den Haag”.

tips horeca marketing

SEO helpt je om bovenaan Google’s ranglijsten te komen zónder het gebruik van advertenties. Het optimaliseren van je website naar Google’s voorkeuren is het allerbelangrijkste. klik voor meer informatie over Search Engine Optimization als middel voor horeca marketing.

Let’s talk

Benieuwd hoe jouw bedrijf meer gasten kan verkrijgen door middel van horeca marketing? Lees hier meer informatie over horeca marketing, stuur ons vrijblijvend een e-mail of vul onderstaand contactformulier in:

Written by Chent Creative Written on 24th of April 2018 15:49:33

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

By browsing the website, you are agreeing to our cookie terms and privacy policy. Accept